Ideális fogyás makrók.


Cikkünkben a következőkről lesz szó:

A hatékony zsírégetés elmélete és számításai Mik a makrotápanyagok és mennyit fogyasszuk belőlük? Makro kalkulátor - GastroGranny -Ételed az életed- Fogyni szeretnél? Kalóriák helyett a makroelemeket ideális fogyás makrók Fehérje, szénhidrát és zsír: ennyi kell belőlük, ha gyorsan akarsz fogyni - Fogyókúra Femina Mikor célszerű a tápanyagbevitelt kalkulálnod?

Mik a makrotápanyagok és mennyit fogyasszuk belőlük? Magyar Nemzet Ideális makro százalék a makrotápanyag arány a női fogyáshoz A legrosszabb dolgok, amiket férfiak mondtak szex közben - Nők mesélték el A fogyás alapja természetesen a kalóriadeficit, vagyis hogy az ember kevesebb kalóriát vigyen be a szervezetébe a nap folyamán, mint amennyit eléget. Azonban bárki bármit is mondjon, egyáltalán nem mindegy, hogy az az energia milyen tápanyagokból származik.

Ha folyamatosan kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyire a testednek szüksége van, akkor bármilyen étel mellett beindul a fogyás. Az IIFYM nagy előnye, hogy egy kis körültekintéssel tényleg belefér néha egy kis finomság vagy egy éttermi vacsora. Az étrend tartásával így hetente nagyjából ,5 kilós fogyásra számíthatsz, sőt, az eredményeid ennél akár jobbak is lehetnek, ha mozogsz is a diéta mellé.

A kalória mellett a legfontosabb dolog, amit a sikeres zsírégetéshez szem előtt kell tartani, az a makrotápanyagok, vagyis a szénhidrátok, a zsírok és a fehérjék megoszlása a napi táplálkozásban. Írta: Fábián Emese Ne a kalóriákat, hanem a makrókat számold, ha fogyni szeretnél.

Mennyit kell enni, hogy meginduljon a fogyás?

Fogyni szeretnél? Fogyjon anélkül, hogy megőrülne Diéta és Fitnesz Az egészséges ideális fogyás makrók és a fogyás egyik alappillére a makrotápanyagok megfelelő mennyiségű és arányú bevitele. Hogyan lehet fogyni és terhes lenni Makrótápanyagok számítása és szerepe a diétában.

Írta: Fábián Emese Ne a kalóriákat, hanem a makrókat számold, ha fogyni szeretnél. De mégis, mik azok a makrók, vagyis makronutriensek?

Kalóriák makro módra! Peak girl Minden makrotápanyag — azaz a szénhidrát, a zsír és a fehérje — helyes arányú bevitele rendkívül fontos a szervezet számára.

Ideális makro százalék a fogyáshoz

Miből mennyi kell? A fenti tápanyagok mindegyike ugyanannyira fontos az egészséghez, de nem mindegy, milyen formában vesszük magunkhoz. A szénhidrátok például három csoportra oszlanak: beszélhetünk cukrokról, keményítőkről és rostokról. Mivel a zöldségek és gyümölcsök is ideális fogyás makrók rostot és növényi cukrot fruktózt tartalmaznak, látszik, hogy a teljes szénhidrátmentesség nem megoldható.

Szénhidrát

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokataz csak a gyúrósoknak való jeligével. Kalóriadeficittel fogyhatunk úgy is, hogy közben szervezetünket feldolgozott, tápanyagban szegény ételekkel terheljük. Azonban ne csodálkozzunk, ha ilyenkor izomból adjuk le súlyfeleslegünk jelentős részét, alig marad energiánk, és löttyedt fazont látunk, a bombatest helyett, a tükörben.

Hogy mindezt elkerülhessük, szakértőnk, Kiss Gergely beavat minket a makrotápanyagok rejtelmeibe, és azt is megtudhatjuk, hogyan szabhatjuk őket magunkra. A makrotápanyagok fogalma A makrotápanyagok olyan tápanyagok, amelyek energiát biztosítanak számunkra. Ami igazán káros, az a finomított, feldolgozott szénhidrát - a finomlisztből készült, kristálycukrot tartalmazó ételek. Ugyanígy vannak esszenciális, az egészséghez elengedhetetlen zsírok - ezek nagy része növényi eredetű, míg a a telített zsírok - ezek többsége szobahőmérsékleten szilárd állagú és állati eredetű - akár teljesen el is hagyhatók.

ideális fogyás makrók

A makrotápanyagok aránya a táplálkozásban nem kőbe vésett. Ezen belül, attól függően, hogy az ember mit akar elérni, növelheti vagy csökkentheti egyes tápanyagok hangsúlyát.

Ezek az adatok az amerikai Institute of Medicine of the National Academies ajánlásain alapulnak, de számos étrend magasabb fehérje- vagy éppen zsír- és alacsonyabb szénhidrátadagokkal dolgozik.

A ideális makro százalék a fogyáshoz különösen fontos edzés mellé, ugyanis ebből építkeznek az izmok. Segít leküzdeni a farkaséhséget is, mert hosszan eltelít, és lassabban éhezik meg utána az ember.

ideális fogyás makrók

A pontos grammadatok viszont egyénenként eltérnek, ezt a napi kalóriaszükségletből lehet kiszámolni, amihez ismerni kell először is az alapanyagcsere mértékét, ez az az energia, amire a testnek a működéshez szüksége van akkor is, ha egész nap fekszik az ember. A számítás egy egyszerű képlettel elvégezhető: 6.

ideális fogyás makrók

Ezután ebből az adatból ki kell számolni a napi tényleges kalóriaszükségletet, amely az az energiamennyiség, amire a napi átlagos tevékenységeid mellett szükséged van. Ez a számítás könnyű, mindössze meg kell szoroznod az előbbi összeget 1,vel attól függően, hogy mennyire vagy aktív, ha például szellemi munkát végzel, és csak heti egy-kétszer sportolsz, a képleted: alap anyagcsere x 1,5. Mikor célszerű a tápanyagbevitelt kalkulálnod?

Attól függően, hogy fogyni szeretnél-e, le kell vonni a napi zsírégetés a mellkason további kalóriákat. Ha ez megvan, innen már csak egy ugrás, hogy megkapd a pontos makroadatokat. Ezt a mennyiséget lehet arányosítani a bevitt összes kalóriához, valamint a testsúlyhoz is.

Mindannyian tónusos testre vágyunk. Jó ételeket, amelyek segítenek a fogyásban Ha fogyni szeretnél, a makrókat számold!

ideális fogyás makrók