Zsír vagy cukor fogyáshoz


Ezért kell zsírt enni, hogy fogyni tudj!, Jó zsír rossz zsír a fogyáshoz

Zátrok Zsolt 0 A magyar a világ túlsúlyos nemzetei közé tartozik. A túlsúly -amellett, hogy nehéz állandóan cipelni a plusz kilókat- a betegégek magas vérnyomás, cukorbetegség, ízületi panaszok, daganatok, autoimmun betegségek, stb. Nem csoda hogy sokan próbálnak fogyni. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint a kilókat felszedni.

zsír vagy cukor fogyáshoz

Nézzük, hogy miért van így. Energiaforrások A tested a működéséhez szükséges energiát az étkezéssel bevitt tápanyagokból állítja elő. Az ételeket az emésztőrendszer makro-tápanyagokra bontja, azaz szénhidrátokra, zsírokra és fehérjékre.

zsír vagy cukor fogyáshoz

A makro-tápanyagok minden grammja egy adott energiamennyiséget tartalmaz. A különböző ételek mindegyike tartalmazza mindegyik makro-t, de mindegyiket eltérő arányban. Azaz minden ételben más a szénhidrát, zsír és fehérje arány.

Tested energiaforrásai Normál esetben tested elsődleges energiaforrása a szénhidrát cukor. A szénhidrátok glikogén formájában az izmaidban és a májadban tárolódnak.

Megállt a fogyásban? Ezt tegye, hogy újra beinduljon!

Amikor tele vannak a glikogénraktáraid, addig döntően szénhidrátokat égetsz. A zsírok lipidek formájában a zsírsejtekben találhatók. A tested csak akkor kezd zsírbontásba, ha a szénhidrát raktáraid kiürültek.

Ilyenkor a zsírsejtekből lipidek kerülnek a véredbe, ahonnan az izomsejtek veszik fel őket. A sejten belüli mitokondriumok ezek tested mini-erőművei állítják elő belőlük zsír vagy cukor fogyáshoz energiát.

Igaz, hogy az izom égeti a zsírt? - Éget zsírt vagy cukrot

Ha van cukor, akkor cukrot égetsz. Ha túl sok a cukor, akkor a feleslegből zsír keletkezik. Milyen gyors a váltás a cukor és zsírégetés között?

A fenti leírása nagyon leegyszerűsített és egy pillanat elolvasni.

Cukor, az édes gyilkos (Is Sugar the New Fat?)

A valóságban azonban lényegesen lassabban történik meg az átállás cukorról, szírégetésre. Az, hogy milyen gyorsan vált át, az egyénenként változik. Minél egészségesebb az anyagcseréd, minél egészségesebbek a sejtjeidben levő mitokondriumok, annál gyorsabb az átállás. Egyhangú táplálkozás mellett az átállás akár néhány napot is igénybe vehet!

Éget zsírt vagy cukrot. Testünk kényszerít minket: a cukor cukrot akar . Hogyan édesítsünk?

Miért átkozottul nehéz fogyni? Fogyni azért átkozottul nehéz, mert napjainkban a táplálékok, az üdítőitalok, a nassolnivalók, édességek, egyáltalán a magyar táplálkozási szokásos nagy mennyiségű szénhidrátbevitellel járnak.

A reggeli, délelőtti és esti szendvics önmagában több cukrot tartalma, mint ami kellene. A cukorral ivott kávé és tea, a kóla és egyéb cukrozott üdítőitalok adják a következő dózist. És még nem szóltam az ebédről, ami nulla zöldséget, de hatalmas adag rizs-burgonya köretet tartalmaz.

Zsír vagy cukor fogyni, Szénhidrát vagy zsír: melyiket hagyjuk el, hogy fogyjunk?

Még a főzelékeket is zsíros -lisztes rántással zsír vagy cukor fogyáshoz, hogy jó egészségtelen legyen. A magyaros táplálkozás tehát szénhidrát-dömpinget jelent. Ebben a cikkben arról kávézó zsírégető, hogy mi kerüljön a tányérodra. Mindaddig, amíg van szénhidrát a véredben és a glikogénraktáraidban, addig nem égetsz zsírt. Ha viszont nem égetsz zsírt, akkor fogyni sem tudsz! Ebből következik, hogy a fogyást befolyásolja a bevitt szénhidrátok mennyisége és napi eloszlása, továbbá a metabolizmusod rugalmassága flexibilitása.

Kevésbé rugalmas metabolizmus esetén több nap is szükséges lehet, mire a zsírbontás megindul. Fogyni akkor tudsz, ha a metabolizmusod anyagcseréd flexibilis.

Minél gyorsabban reagál a tested a cukormegvonásra, azaz minél gyorsabban áll át zsír-metabolizmusra, annál sikeresebben lehet a fogyás. A szénhidrátok helyett zöldségeket és kisebb részben gyümölcsöket kellene fogasztani. Ütemezésre pedig alkalmazd a szakaszos böjtölést. A böjt szó jelentése ne zavarjon meg!

zsír vagy cukor fogyáshoz

Van egyféle önsanyargatás kicsengése, de szó sincs erről. A lényege, hogy a napirended úgy alakítsd ki, hogy a nap csak egy szűkebb időszakában egyél.

Legelterjedtebb a os módszer. Azt jelenti, hogy az étkezéseket reggel 10 és este 6 közötti, 8 órás időszakban intézd.

A túl sok cukor, szénhidrát és só bajt okoz | TEOL

Ezen kívüli 16 óra alatt ne fogyassz semmit, csak vizet, teát. Mivel este 8 és reggel 8 között a matcha tea segít a fogyásban van 12 óra, így nem olyan nehéz betartani!

zsír vagy cukor fogyáshoz

Tapasztalataim szerint minimálisan órás étkezésmentes időszak szükséges ahhoz, hogy a zsírbontásra váltás megtörténjen. Ha például este 6 körül vacsorázol és legközelebb csak reggel 9 körül, megfelelő lehet a hatás. Hasznos, ha vacsora során már kerülöd, de mindenképpen minimalizálod a szénhidrátokat.

Ez a táplálkozási szünet elég arra, hogy az egészséges metabolizmusú test zsírbontásba kezdjen. Nyilván az is fontos, hogy az összes kalória beviteled ne haladja meg az igényeid. Szenvedés nélkül követhető! Mivel tartósan, életmódszerűen végezheted, így nem fogod várni, hogy abbahagyhasd. Három fő pillére van. Nem kell energiamegszorítás, de ne vigyél be felesleges kalóriát sem. Persze ne nassolj. Néhány tipp, ami segít fogyni: Fogyassz sok folyadékot.

zsír vagy cukor fogyáshoz

Zömében tiszta vízet, esetleg herbateát. Kávét csak mértékkel és cukor nélkül.